HALUATKO OLLA FORMULAKULJETTAJA?

Kart in Club tarjoaa mahdollisuuden kokeilla miltä tuntuu olla Formulakuljettaja. Järjestämme ajopäiviä Suomessa Alastaron ja Botniaringin radoilla vuonna 2018. Kalustona toimii Formula Renault-autot, eli täysiveriset Formulat. Autoja on käytössä kaikkiaan kolme kappaletta, joten radalle saadaan samaan aikaan useampi kuljettaja.

EI MITÄÄN PERÄSSÄ AJELUA
Päivän aikana kuljettaja määrää itse vauhtinsa. Me emme käytä mitään etuautoa, vaan kierrosajan rajoittimena toimii kuljettaja itse. Ajopäivä alkaa aina kuljettajabriifillä jossa käydään läpi auton ja radan turvallisuusasiat. Tämän jälkeen auto sovitetaan kuljettajalle sopivaksi, eli säädämme polkimet ja sovitamme penkin sopivaksi.

KÄYTÖSSÄ KAIKKI TELEMETRIA LAITTEET
Meillä on olemassa ”hyvää” dataa kaikilta radoilta, eli voimme näyttää videoilta oikeat ajolinjat ja jarrutuspaikat. Tiedonkeruusta nähdään vaihteet eri paikoissa, jarrutuksessa käytettävä jarrupaine, jarrubalanssi, kaasunkäyttö ja kaikki muu olennainen mikä vaikuttaa ajosuoritukseen.

SAMALLA AUTOLLA VOI AJAA MYÖS USEAMPI
Samalla autolla on mahdollista ajaa myös useamman SAMANKOKOISEN kuljettajan. Samankokoisen siksi, että muuten ajoaikaa kuluu aina polkimien ja penkin säätöön. Tällä tavalla ajopäivän kustannuksen pienentää.

SITTEN SE HINTA
Kustannus muodostuu siitä millä radalla ajetaan, koska ajetaan ja kuinka monta auton on käytössä. Alla muutama esimerkki hinnoittelusta.

ALASTARO CIRCUIT

  • Rata-aika 11.00-17.00
  • Mekaanikko/auto ja yksi kisainsinööri
  • Ruokailut 3/6 henkilölle
  • Ohjelma alkaa kello 09.00 autojen säätämisellä kuljettajalle sopivaksi
  • Päivän aikana radalla käydään 4-6 kertaa tavoitteellisesti noin 12 kierrosta kerrallaan
    (noin 150-200 km ajoa päivän aikana)
  • Autokohtainen kustannus
    yhdellä autolla 3470 euroa+ALV
  • Autokohtainen kustannus
    kahdella autolla 2335 euroa+ALV
  • Autokohtainen kustannus
    kolmella autolla 1990 euroa+ALV
  • Autokohtainen kustannus
    neljällä autolla 1820 euroa+ALV

AHVENISTO CIRCUIT

  • Ahvenistolla järjesteään ainoastaan yksittäisajoa á 20/30 minuttia riippuen siitä kuinka radalla on käyttöä.
  • Jos radalla on moottoripyöriä formuloiden lisäksi on rata-aika n. 30 minuuttia kerrallaan.
  • Jos radalla on moottoripyöriä ja touring-autoja formuloiden lisäksi, rata-aika on n. 20 minuuttia kerrallaan.
  • Kustannus on 300 euroa 20 minuuttia tai 389 euroa 30 minuuttia.

BOTNIARING 

  • Rata-aika 11.00-17.00
  • Mekaanikko/auto ja yksi kisainsinööri
  • Ruokailut 3/6 henkilölle
  • Ohjelma alkaa kello 09.00 autojen säätämisellä kuljettajalle sopivaksi
  • Päivän aikana radalla käydään 4-6 kertaa tavoitteellisesti noin 12 kierrosta kerrallaan
    (noin 150-200 km ajoa päivän aikana)
  • Autokohtainen kustannus
    yhdellä autolla 2900 euroa+ALV
  • Autokohtainen kustannus
    kahdella autolla 2050 euroa+ALV
  • Autokohtainen kustannus
    kolmella autolla 1800 euroa+ALV
  • Autokohtainen kustannus
    neljällä autolla 1675 euroa+ALV

TAI HALUATKO KOKEILLA MILTÄ TUNTUU AITO KILPA-AUTO?

Meillä on tarjota myös käyttöön Renault Clio RS04 kilpa-auto. Täysi verisessä kilpurissa on 225 hevosvoimaa, huippunopeus näillä välityksillä 235 km/h ja nollasta sataa laite kiihtyy alta viiden sekunnin! Slicks-renkaat tuovat pitoa, sivuttais-kiihtyvyys kohoaa parhaimmillaan lähes kahteen! Ajaminen on helppoa, vaihteet vaihtuvat ratissa olevista läpsyttimistä, elektroniikka hoitaa sytytyksen katkomisen ylöspäin vaihdoissa ja alaspäivän vaihdot tapahtuvat välikaasun kanssa jota eletroniikka myös ohjaa.

EI MITÄÄN PERÄSSÄ AJELUA
Päivän aikana kuljettaja määrää itse vauhtinsa. Me emme käytä mitään etuautoa, vaan kierrosajan rajoittimena toimii kuljettaja itse. Ajopäivä alkaa aina kuljettajabriifillä jossa käydään läpi auton ja radan turvallisuusasiat. Tämän jälkeen auto sovitetaan kuljettajalle sopivaksi, eli säädämme penkin jaratin etäisyyden sopivaksi.

KÄYTÖSSÄ KAIKKI TELEMETRIA LAITTEET
Meillä on olemassa ”hyvää” dataa kaikilta radoilta, eli voimme näyttää videoilta oikeat ajolinjat ja jarrutuspaikat. Tiedonkeruusta nähdään vaihteet eri paikoissa, jarrupaineet, jarrubalanssi, kaasunkäyttö ja kaikki muu olennainen mikä vaikuttaa ajosuoritukseen.

KALUSTO

FORMULA RENAULT

Kiihtyvyys: 0-100 kmh 4 s
Huippunopus: 227 km/h
Paino: 480 kg
Teho: 155 hv
Moottori: 1.6L Renault TwinCam
Vaihteisto: Sadev 5-vaihteinen
Jarrut: Alcon
Runko: Hiilikuitu monokokki
Tiedonkeruu: PI Cosworth
Onboard kamera: AIM
Kierrosajat:
ALASTARO 1.16
BOTNIARING: 1.36

RENAULT CLIO RS04

Kiihtyvyys: 0-100 kmh 5 s
Huippunopus: 235 km/h
Paino: 1060 kg
Teho: 225 hv
Moottori: 1.6L Turbo
Vaihteisto: Sadev 6-vaihteinen
Jarrut: Brembo
Tiedonkeruu: PI Cosworth
Onboard kamera: AIM
Kierrosajat:
ALASTARO 1.24
BOTNIARING: 1.46

YHTEYSTIEDOT JA VARAUKSET