HALUATKO OLLA FORMULAKULJETTAJA?

Kart in Club tarjoaa mahdollisuuden kokeilla miltä tuntuu olla Formulakuljettaja. Järjestämme ajopäiviä Suomessa Alastaron ja Botniaringin radoilla vuonna 2018. Kalustona toimii Formula Renault-autot, eli täysiveriset Formulat. Autoja on käytössä kaikkiaan kolme kappaletta, joten radalle saadaan samaan aikaan useampi kuljettaja.

EI MITÄÄN PERÄSSÄ AJELUA
Päivän aikana kuljettaja määrää itse vauhtinsa. Me emme käytä mitään etuautoa, vaan kierrosajan rajoittimena toimii kuljettaja itse. Ajopäivä alkaa aina kuljettajabriifillä jossa käydään läpi auton ja radan turvallisuusasiat. Tämän jälkeen auto sovitetaan kuljettajalle sopivaksi, eli säädämme polkimet ja sovitamme penkin sopivaksi.

KÄYTÖSSÄ KAIKKI TELEMETRIA LAITTEET
Meillä on olemassa ”hyvää” dataa kaikilta radoilta, eli voimme näyttää videoilta oikeat ajolinjat ja jarrutuspaikat. Tiedonkeruusta nähdään vaihteet eri paikoissa, jarrutuksessa käytettävä jarrupaine, jarrubalanssi, kaasunkäyttö ja kaikki muu olennainen mikä vaikuttaa ajosuoritukseen.

SAMALLA AUTOLLA VOI AJAA MYÖS USEAMPI
Samalla autolla on mahdollista ajaa myös useamman SAMANKOKOISEN kuljettajan. Samankokoisen siksi, että muuten ajoaikaa kuluu aina polkimien ja penkin säätöön. Tällä tavalla ajopäivän kustannuksen pienentää.

SITTEN SE HINTA
Kustannus muodostuu siitä millä radalla ajetaan, koska ajetaan ja kuinka monta auton on käytössä. Halvimmillaan hinta on 389 euroa per henkilö.

TAI HALUATKO KOKEILLA MILTÄ TUNTUU AITO KILPA-AUTO?

Meillä on tarjota myös käyttöön Renault Clio RS04 kilpa-auto. Täysi verisessä kilpurissa on 225 hevosvoimaa, huippunopeus näillä välityksillä 235 km/h ja nollasta sataa laite kiihtyy alta viiden sekunnin! Slicks-renkaat tuovat pitoa, sivuttais-kiihtyvyys kohoaa parhaimmillaan lähes kahteen! Ajaminen on helppoa, vaihteet vaihtuvat ratissa olevista läpsyttimistä, elektroniikka hoitaa sytytyksen katkomisen ylöspäin vaihdoissa ja alaspäivän vaihdot tapahtuvat välikaasun kanssa jota eletroniikka myös ohjaa.

EI MITÄÄN PERÄSSÄ AJELUA
Päivän aikana kuljettaja määrää itse vauhtinsa. Me emme käytä mitään etuautoa, vaan kierrosajan rajoittimena toimii kuljettaja itse. Ajopäivä alkaa aina kuljettajabriifillä jossa käydään läpi auton ja radan turvallisuusasiat. Tämän jälkeen auto sovitetaan kuljettajalle sopivaksi, eli säädämme penkin jaratin etäisyyden sopivaksi.

KÄYTÖSSÄ KAIKKI TELEMETRIA LAITTEET
Meillä on olemassa ”hyvää” dataa kaikilta radoilta, eli voimme näyttää videoilta oikeat ajolinjat ja jarrutuspaikat. Tiedonkeruusta nähdään vaihteet eri paikoissa, jarrupaineet, jarrubalanssi, kaasunkäyttö ja kaikki muu olennainen mikä vaikuttaa ajosuoritukseen.

KALUSTO

FORMULA RENAULT

Kiihtyvyys: 0-100 kmh 4 s
Huippunopus: 227 km/h
Paino: 480 kg
Teho: 155 hv
Moottori: 1.6L Renault TwinCam
Vaihteisto: Sadev 5-vaihteinen
Jarrut: Alcon
Runko: Hiilikuitu monokokki
Tiedonkeruu: PI Cosworth
Onboard kamera: AIM
Kierrosajat:
ALASTARO 1.16
BOTNIARING: 1.36

RENAULT CLIO RS04

Kiihtyvyys: 0-100 kmh 5 s
Huippunopus: 235 km/h
Paino: 1060 kg
Teho: 225 hv
Moottori: 1.6L Turbo
Vaihteisto: Sadev 6-vaihteinen
Jarrut: Brembo
Tiedonkeruu: PI Cosworth
Onboard kamera: AIM
Kierrosajat:
ALASTARO 1.24
BOTNIARING: 1.46

YHTEYSTIEDOT JA VARAUKSET